English (UK)   Ελληνικά (ΕΛ)

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΕΙΣ - ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ

Εξ' αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών αγγλικής με χρήση moodle

Στιγμιότυπο οθόνης από την εξ' αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών αγγλικής ΠΕ06 Στιγμιότυπο οθόνης από την εξ' αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών αγγλικής ΠΕ06 Στιγμιότυπο οθόνης από την εξ' αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών αγγλικής ΠΕ06

Οι επιμορφώτριες Βασιλική Παπαϊωάννου, ΠΕ06, Αγγλικής Φιλολογίας (Ed.D, MA, BA) Σχολική Σύμβουλος Β/θμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας (έδρα Βόλος) και η Δρ Λαμπροπούλου Νίκη, κλ. ΠΕ70​ (6ο ΔΣ Πατρών) σχεδίασαν και υλοποίησαν από 1-29 Φεβρουαρίου 2016, με την υποστήριξη της Ε.Ε.Π.Ε.Κ. (Επιστημονική Ένωση για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας) ένα διαδικτυακό μάθημα εξ’ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών Αγγλικής Γλώσσας (ΠΕ06) 50 ωρών σε περιβάλλον ​ Moodle, εξ’ ολοκλήρου στην αγγλική γλώσσα. Βασισμένη στην εμπειρική μάθηση με τη μέθοδο πρότζεκτ, η επιμόρφωση αυτή είχε σκοπό να αυξήσει τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών που εργάστηκαν σε ομάδες καινοτομώντας σε γνωστές εκπαιδευτικές μεθόδους και συνήθειες που ήδη είχαν, εκπονώντας εκπαιδευτικά σενάρια με αποδέκτες τους μαθητές τους.

Η τροφοδότηση, αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση στο πλαίσιο της επιμόρφωσης έδειξαν ότι η δημιουργικότητα και η συνεργατική μάθηση με ΤΠΕ είναι όχι μόνο δυνατές να εφαρμοστούν αλλά μπορούν επιπλέον να ενισχυθούν για να επιφέρουν καινοτομία.

Στιγμιότυπο οθόνης από την εξ' αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών αγγλικής ΠΕ06 Στιγμιότυπο οθόνης από την εξ' αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών αγγλικής ΠΕ06 Στιγμιότυπο οθόνης από την εξ' αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών αγγλικής ΠΕ06

Την επιμόρφωση ολοκλήρωσαν 29 εκπαιδευτικοί ΠΕ06 από όλη την Ελλάδα. Διήρκεσε 4 εβδομάδες (1 – 29 Φεβρουαρίου 2016), κάθε μία από τις οποίες είχε διαφορετικούς συμπληρωματικούς στόχους που ακολούθησαν τη διαδικασία της μεθόδου πρότζεκτ. Απώτερος στόχος ήταν ο εκπαιδευτικός, ως σχεδιαστής και ερευνητής, να συνεργάζεται, να αναστοχάζεται, να σχεδιάζει, να εφαρμόζει και να ανασχεδιάζει . Μετά την αποστολή οδηγιών εγγραφής και αμοιβαία συμφωνία για κώδικα διαδικτυακής συμπεριφοράς (netiquette) το υλικό της κάθε εβδομάδας γίνονταν ορατό σταδιακά για την αποφυγή άγχους.

 

Οι εκπαιδευτικοί ενημερώθηκαν για τις εργασίες που έπρεπε να υλοποιήσουν (quiz, εκπαιδευτικά σενάρια, παρουσιάσεις, συμμετοχή σε συζητήσεις σε forum), τα χρονοδιαγράμματα παρουσίασης και τις υποχρεωτικές παρουσίες. Εκτός από τις πληροφορίες για θεωρητική και τεχνική υποστήριξη (τρόπους και διαδικασία), έπρεπε να δημιουργήσουν υποχρεωτικά ένα ημερολόγιο μάθησης (learning diary) σε padlet για τη χρήση του οποίου δόθηκαν οδηγίες και το οποίο έπρεπε συχνά να επικαιροποιούν. Το παιδαγωγικό σενάριο ήταν εξελικτικό: εξοικείωση με το moodle, αρχική γνωριμία, εισαγωγή στο εκπαιδευτικό υλικό, δημιουργία ομάδων και συνεργασία για την παραγωγή νέας γνώσης δημιουργικά, χρήση εργαλείων Web 2.0, και τέλος εφαρμογή στην εκπαιδευτική πράξη, αξιολόγηση και παρουσίαση.

Ο κύριος στόχος για την ενσωμάτωση εργαλείων Web 2.0 στα εκπαιδευτικά σενάρια αλλά και στη μαθησιακή διαδικασία ήταν ο σχεδιασμός ενός εκπαιδευτικού περιβάλλοντος που θα επιτρέπει και θα υποστηρίζει την εξ’ αποστάσεως δημιουργική, συνεργατική μάθηση. Έτσι, οι επιμορφώτριες έπρεπε να μπορούν να παρατηρούν, να υποστηρίζουν, να συντονίζουν και να διαμοιράζουν εκπαιδευτικές δραστηριότητες στις μικρές ομάδες και να παραδίδουν τη σκυτάλη στις συντονίστριες στον κατάλληλο χρόνο ώστε να συνεχίζουν τον ερευνητικό δημιουργικό διάλογο χωρίς αυτές (tutor fading).

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν στο σεμινάριο ήταν ελεύθεροι να επιλέξουν οποιαδήποτε τεχνική συν-δημιουργικότητας και ΤΠΕ αποφάσιζαν. Το moodle τους παρείχε φόρουμς, wikis, chats και είχαν τη δυνατότητα να συνδυάσουν οποιοδήποτε σύνδεσμο με άλλα εργαλεία όπως Prezi, Google docs και παρουσιάσεις, Skype, κλπ. Επίσης χρησιμοποιήθηκε το Bigmarker για τηλεδιάσκεψη, ώστε να απαντηθούν όλες οι ερωτήσεις σε πραγματικό χρόνο.

Στην αξιολόγηση χρησιμοποιήθηκε το εργαλείο Padlet. (Η αξιολόγηση ήταν υποχρεωτική και βρίσκεται στο σύνδεσμο: https://padlet.com/elryab/40l5ikq487o8

Οι συγκεκριμένες εκπαιδευτικές μεθοδολογίες και τεχνικές δημιουργικότητας, η υποστήριξη διαφορετικών ειδών μάθησης, η έμφαση στη βιωματική εμπειρία στη μάθηση, η μέθοδος πρότζεκτ και η ανάπτυξη ομαδικής κουλτούρας αποτέλεσαν παράγοντες επιτυχίες της επιμόρφωσης.

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

ΜΙΛΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΜΑΘΕΤΕ ΓΙΑ ΕΜΑΣ